10/02/2006

Gunun sozu (Quote of the day)

New York Muhtari'nin okudugu okul.


"When in New York; even if you are christian, you are jewish"

Turkce meali, "New York'tayken, Hiristiyan bile olsan, aslinda yahudisindir." . Dogru soze ne denir?? New York'ta, her yil sirketler ve okullar tarafindan aciklanan takvimde; yillik tatil, hastalik izni, sahsi izin, resmi tatiller diye siralanirken, calisanlarin ve ogrencilerin en merak ettigi seylerin basinda yahudi tatilleri oldugunu biliyormusunuz? Yahudi takvimine gore her yil degisim gosteren bu gunler, sansli iseniz (bakiniz 2005 takvimi) 5 hafta boyunca dini gunler, haftaicine denk gelir ve haftada en az 2 gun izin yaparsiniz. Takvimler 2006 ya geldiginde, bir bakmissiniz hevesle beklediginiz dini gunler, haftasonuna denk gelmis ve sizin hafta ici yan gelip yatma hayalleriniz yalan olmustur. Simdi ne alaka burasi Israil gibi din ulkesi mi diyenler olabilir ama New York'ta pek cok alanda isverenlerin yahudi & bugunun yahudilikte en onemli gunlerden biri sayilan "Yom Kipur" olmasi nedeni ve uzerine 24 saat oruc tutulmasinin, pek cok isyeri ile birlikte ki benim okulumun da bugun kapanmasi icin yeterli sebep.
Tam isyerinde super bir haber bu diyordum ki, sevgili okulumdan email geldi, okul kapali ama kutuphane 24 saat acik diye... Hevesim kursagimda kaldi, neden mi, bu emailin tek bir aciklamasi var;
.
"Bu hafta ve onumuzdeki hafta alacaginiz ara sinavlar nedeniyle, bir maniniz yok ise, huzurlu bir ortamda ders calisabilmeniz icin kutuphaneye bekleriz efendim. "
.
ama ama ben butun haftasonu kutuphanedeydim zaten....

No comments:

Post a Comment