2/13/2007

I Love You - Seni Seviyorum



I Love You
by Nâzım Hikmet Ran


I kneel down: I look at the earth,
the grass,
insects,
little stems blooming with blues.
You are like the spring earth, my love,
I'm looking at you.
I lie on my back: I see the sky,
the branches of a tree,
storks on the wing,
a waking dream.You are like the spring sky, my love,
I see you.
At night I light a campfire: I touch fire,
water,
cloth,
silver.
You are like a fire lit beneath the stars,
I touch you.
I go among people: I love people,
action,
thought,
struggle .
You are one person in my struggle,
I love you.


Çömeldim bakıyorum
toprağa
otlara bakıyorum
böceklere bakıyorum
mavi mavi çiçek açmış dallara bakıyorum
Sen bahar toprağı gibisin sevgilim
sana bakıyorum
Sırtüstü uzandım görüyorum
gökyüzünü ağacın dallarını görüyorum
uçan leylekleri görüyorum
Sen bahar mevsiminde gökyüzü gibisin sevgilim
seni görüyorum
Gece kırda ateş yaktım, ateşe dokunuyorum
suya dokunuyorum kumaşa dokunuyorum
gümüşe dokunuyorum
Sen yıldızların altında yakılan ateş gibisin sevgilim,
sana dokunuyorum
İnsanların içindeyim seviyorum insanları
Hareketi seviyorum
Düşünceyi seviyorum
kavgamı seviyorum
Sen kavgamın içinde bir insansın sevgilim
seni seviyorum.
.
Bunu da sevgili B5 gonderdi, cok sagol paylastigin icin:
Guardo in ginocchio la terra
guardo l´erba
guardo l´insetto
guardo l´istante fiorito e azzurro
sei come la terra di primavera, amore,
io ti guardo.
Sdraiato sul dorso vedo il cielo
vedo i rami degli alberi
vedo le cicogne che volano
sei come il cielo di primavera, amore,
io ti vedo.
Ho acceso un fuoco di notte in campagna
tocco il fuoco
tocco l´acqua
tocco la stoffa e l´argento
sei come un fuoco di bivacco all´addiaccio
io ti tocco.
Sono tra gli uomini amo gli uomini
amo l´azione
amo il pensiero
amo la mia lotta
sei un essere umano nella mia lotta
ti amo.
PS: I took this photo on Thanksgiving day (Serap & Cenk brought a beautiful bouquet, thanks again guys!)

1 comment:

  1. Guardo in ginocchio la terra
    guardo l´erba
    guardo l´insetto
    guardo l´istante fiorito e azzurro
    sei come la terra di primavera, amore,
    io ti guardo.

    Sdraiato sul dorso vedo il cielo
    vedo i rami degli alberi
    vedo le cicogne che volano
    sei come il cielo di primavera, amore,
    io ti vedo.

    Ho acceso un fuoco di notte in campagna
    tocco il fuoco
    tocco l´acqua
    tocco la stoffa e l´argento
    sei come un fuoco di bivacco all´addiaccio
    io ti tocco.

    Sono tra gli uomini amo gli uomini
    amo l´azione
    amo il pensiero
    amo la mia lotta
    sei un essere umano nella mia lotta
    ti amo.

    Nazim Hikmet
    ---------------

    Elimdeki tek Türk siir kitabi-Nazim Hikmet ´ten "Poesie d´Amore" ve Italyanca..
    Oradaki Italyan arkadaslarin icin- Ingilizceleri pek parlak olmayan Italyanlar icin...

    Mutlu Kal Muhtarcim :)

    ReplyDelete