4/30/2007

New York Public Library Photos - New York Halk Kutuphanesi resimleri

New York Public Library
Humanities and Social Sciences Library

Fifth Avenue and 42nd Street
(212) 930-0830

From Wikipedia's website:

The famous lions guarding the entrance were sculpted by Edward Clark Potter. They were originally named Leo Astor and Leo Lenox, in honor of the library's founders. These names were transformed into Lord Astor and Lady Lenox (although both lions are male). In the 1930s they were nicknamed "Patience" and "Fortitude" by Mayor Fiorello LaGuardia. He chose these names because he felt that the citizens of New York would need to possess these qualities to see themselves through the Great Depression. Patience is on the south side (the left as one faces the main entrance) and Fortitude on the north.

6 comments:

  1. Dido'cuğum bu ne şeker değişik bir isim böyle. Bu isminin orijinal halimi yoksa Didem' in falan kısaltılmışı mı? Hiç duymadım daha önce çünkü. Çok değişik geldi. Anlamını da öğrenebilir miyim acaba (ne kadar meraklıyım utandım şimdi desem yalan olur :)) ) Gelelim ikinci soruma ; arkadaşım kütüphanenin içinde fotoğraf çekmek yasak mı? Yok eğer yasak değil de çekmediysen çok küserim sana ona göre... Ben kütüphane aşığı biri olarak mümkünse içerisinin ve özellikle dekitapların fotoğraflarını da istiyorum... Ne yapalım artık casus gibi çaktırmadan flaşsız falan yada cep telefonuyla çekersin değil mi arkadaşım hı??? :)) Öpüyorum seni... Bu arada meslektaşız ama ben muhasebeyi bırakıp kendime güneyde restaurant açmayı düşünüyorum birkaç yıl sonra. Eveeeettt bu seferki yorum sayfasının tamamını ben kapladığıma göre gidebilirm artık... Görüşmek üzere muhtarcığım :)))

    ReplyDelete
  2. Anonymous5/01/2007

    Sevgili Ny Muhtarı;
    dün sayfana bir sürü comment bırakmak istedim ama olmadı... Umarım bugün bırakabilirim...
    NY Public Library. NY'da en sevdiğim yerdi... Görkemli, huzurlu ve esrarlı... NY'a her gittiğimde uğramadan geçmediğim tek yer...
    Fotoğrafları görünce ayyyyy dedim... içimden şöyle birşeyler aktı...
    O zamanlar çok fotoğraf çekmiyordum..pek fazlada fotoğrafı yoktu bende...
    neyse ellerine sağlık.. süper...
    çok eskilere gittim...
    NY'un tadını booooolllll boooollll çıkart... İnanılmaz bir şehir bence... sevgilerimle...

    ReplyDelete
  3. Seni birazcik gec buldum NY Muhtari ama iyiki buldum. NY'dan yeni tasindik ve sayfalarinda orayi tekrar gezmek inanilmaz mutluluk verdi bana. Simdiden ozledim bu guzel sehri ama sanirim sayende o guzel fotograflarinla azda olsa ozlememim gidecek.

    Sevgiler

    www.uzakkose.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. hande'cigim,
    Didem adimin orijinali, ama bana herkes Dido iye hitap ettigi icin, bunu tercih ediyorum. Dide- goz, Didem, gozum demek (bknz farsca)

    Kutuphanenin icinde resim cekmek, yerine gore degisiyor, benim kameram uzerinize afiyet biraz buyuk oldugu icin, ne zaman gizlice cekmeye calissam da, iki dakikada yakalaniyorum ama yine de deneyecegim, cunku ic muthis.

    rest acma isi sanirim benim de hayallerimde var, ama uzun bir sure hayal olarak kalacak.. Senin adina cok sevindim.

    Alev, yorumunu okuyunca,"gec buldum, cabuk kaybettim" sarkisi geldi, sen kaybetmeden ben seni ekledim listeme. Insallah buradan bir nebze de olsa New York ozlemini gecirmene yardimci olurum/

    tekrar gorusmek dilegi ile.

    Arzu hosgeldin, hay allah dunku yorumlarina ne oldu acaba?? Ben de New York'u seviyorum ama bu aralar en favori yerin neresi deseler Istanbul derim herhalde, cunku ailem gozumde tutuyor.

    ReplyDelete
  5. selam,

    Ben cok gulerim Japon turuistlere bunlar fotograf makinalariyla uyuyor galiba diye ama gun gectikce bende onlardan biri oluyorum galiba. Bazen gezdigim yerlerde hep foto makinasinin arkasindan bakip hic ciplak gozle bakmadigim yerler oldugunu fark ediyorum, malesef. New York da yasayan biri olarak senin icin gidip kutuphanenin icini goruntulemek cok zor olmasa da :) Kutuphanenin icini ben goruntulemistim, dilersen yayinlaman icin gonderebilirim.. sevgiler..

    ReplyDelete
  6. Chocolate ben de japon turistler gibiydim ama simdi kendimi biraz kontrol etmeye calisiyorum, sadece ctesi gunleri yanima aliyorum kamerami... ama o gun de acisini cikartip, 100 kare cekmeden donmuyorum :-))

    eger cektigin resimleri paylasirsan cok mutlu olurum.

    sabirsizlikla bekliyorum ..

    ReplyDelete