5/03/2007

Cevat Çapan 'in siiri - Cevat Capan's poem







KIS BITTI

"Vedalaşmaların ilmini yaptım ben,"
Sürgünlerin uzmanlığını.
Bir vapur nasıl kalkar bir limandan.
Tren nasıl acı acı öter, öğrendim.

Yıllarca mektuplarla yaşadım.
Kaçak tütün,yasak yayınlarla beslendim.
Unutmadım.
Unutmadım.

En çok yelkenleri özledim
Bozkırın buzlu yalnızlığında.
Dağlar yoktu, dağlar yoktu,
Rüzgârlara yaslandım.

Çılgın mıydım, tutsak mıydım
Yüreğinde karanlığın?
Kan kurudu
-Ben gül oldum açıldım.

Winter is Over

"I've studied the art of farewell,"
specialized in exile.
I've learnt how a boat puts out from port.
Learnt the bitterness of a train whistle.

For years I lived on letters,
lived on smuggled tobacco, banned publications.
I've not forgotten a thing.
Nothing.
Ever.

In the icy loneliness of the steppes the sails at sea
were what I missed the most.
There were no mountains, no mountains:
I leant back on the winds.

Was I out of my mind?
A prisoner, say,in the heart of darkness?
The blood dried
-and I was a rose, blown into flower.

translated by Michael HULSE & the poet Cevat Capan

7 comments:

  1. FOTOĞRAFLARINA BAYILIYORUM....NYCİĞİM:)

    ReplyDelete
  2. sagol Sebnem'cigim.. ben de cekmeyi seviyorum ama keske biraz daha zamanim olsa, haftada bir saatimi fotografa ayirmak kesmiyor , biliyormusun??

    ReplyDelete
  3. Fotograflar cok tatli. Benim gozum daha cok Forever 21 a takildi mesela :D Gayet ucuz oluyor.

    ReplyDelete
  4. Didem' ciğim bizim buralara uğramıyorsun bakıyorum artık... Şiiri çok beğendim. Bana seni anlatıyor gibi geldi sanki...Ne dersin?

    ReplyDelete
  5. Tugce laf aramizda, ben de cok severim Forever 21 dukkanini... canim sikildiginda gidip bir bakarim renk cumbuslu kiyafetlerine... sikici macy's ve diger dukkanlardan sonra insanin ici aciliyor.. hem de fiyatlari inanilmaz ucuz degil mi??

    Hande valla finallere iki hafta kaldi, mertlik bozuldu derler ya... bu resimleri bile bir ay once hazirladim, ileride yayinlarim diye.. yoksa gecen haftadan beri butun bos zamanim kutuphanede geciyor. :-(( cok mutsuzum cok... havalar oyle guzel ki, kutuphanede gecirilen zamanima aciyorum.

    ReplyDelete
  6. muhtarcım, "kış bitti" şiiri bana hıdırellezi hatırlattı, ama zaten bugün hıdırellez :)

    ReplyDelete
  7. Gaykedi,

    Valla hidrellez oldugunu bir arkadasim telefon ile hatirlatti. Havalar da gecen haftalarin aksine nasil guzel, hidrellez kutlamasi olsaydi tam olurdu ama kismet degilmis ne yapalim :-((

    ReplyDelete