4/14/2008

Mayfest "08 - The Music of Turkey



Friday, April 18, 2008
6:30 pm

Brooklyn Borough Hall*
209 Joralemon Street
(At Court Street)
Brooklyn, NY 11201

* Take the 2, 3, 4, 5, M or R trains to Borough Hall.

Free Admission

Dunya weds contemporary technology with the traditions of Ottoman music in original pieces for instruments and voices. With a fresh but reverent outlook, Mehmet Ali Sanlıkol , Robert Labaree and Cem Mutlu breathe new life into the time-honored genres of mehter (Janissary music), sema (Sufi devotional music) and ince saz müziği (instrumental music).

2 comments:

  1. Merhaba NY Muhtari,

    NY resimler harika - as always :)

    We just remembered - senin kirmizi kitaplik - buldun mu?

    Duman is coming to NY - incredible. You are very lucky :)

    Enjoy the spring in NY !

    Kanada'dan cok selam.
    Suleyman.

    ReplyDelete
  2. Merhaba Suleyman,

    Resimleri begendigine sevindim. :-)) tesekkurler guzel sozlerin icin.

    Mayfest sayesinde cok guzel organizasyonlar oluyor New York'ta.

    Duman'in konserine gitmeyi cok istiyorum, hem biliyormusun, konser benim okulumdan bir blok uzaklikta :-)) insallah sinav/odev ikilemi olmaz da gidebilirim.

    Kirmizi kitapliktan umidimi kestim.. O kadar cok aradim ki, ama kimse bilmiyor. Yarama tuz bastin valla :-))

    Bahar tam gelmedi buralara, Botanic Garden'a gittigimde cekecegim resimler sanirim guzel haberin mujdecisi olacak..

    Ny'tan selamlar.

    ReplyDelete