8/06/2006

Uzgunum

Yaklasik bir seneden beri televizyon izlemiyorum, haberler ile baglantim sadece gazete ve internet araciligi ile. Biraz once internette gezinirken, once sevgili Hatice'nin, Zeynep'in ve Dilayra 'nin yazilarini okudum, sonra Youtube isimli sitede gosterilen bir video yu izledim ve butun bunlardan sonra gozyaslarima hakim olamadim. Gosterilen resimler kadar, Jewel’in sarkisi da sanirim beni oldukca etkiledi. Biliyorum Lubnan’da ve Israil’de bombalar patlarken, cocuklar uykularinda olurken, analar olen cocuklarina agitlar yakarken, babalar yikintilar arasinda aile bireylerini bulmaya calisirken yasam bir sekilde devam ediyor. Ama elimde degil isyan etmeden duramiyorum, neden sivillere karsi yapilan bu saldirilar karsisinda Birlesmis Milletler Orgutu bir sey yapmiyor? Neden politikacilar acil yardim cagrisinda bulunmuyor? Neden insanlar bu kadar nefret dolu? Neden baris yolunda bir adim atilmasina yardimci olmuyorlar, olmuyoruz?

Nedenlerini, nicinlerini bugun NPR (National Public Radio) de yapilan roportajda, sokaktaki insana sordu Linda Gradstein, ve duydugum cevaplar beni sok etti. Insanlar bu isin bir an once bitirilmesi gerektigini, askerlerin bu isi cok yavastan aldigini ifade ediyordu, onlara kalsa bir gunde bitirilecek bir sey, gereginden fazla uzatildigini soyluyordu. Ya barisin anlami kayitlardan silindi, ya da dunya artik sadece nefretlerin yer aldigi bir dunya haline geldi.

Butun bu acilar yasanirken, insan normal yasamina geri donebilir mi? Yarinlardan umut ile sozedebilir mi? Ya ileride cocuklarimiz oldugunda, onlara bu yasanan vahseti, gozumuzun onunde yasanan insanlik ayibini nasil aciklariz ?

Sorularima maalesef cevap bulamiyorum. Uzgunum.
Amerika'da yardim edebileceginiz kurumlar;
American Refugee Committee : http://www.arcrelief.org/
Sevgili Hatice sitesinde Turkiye’de yardim edebilecegimiz adresleri de vermis;

İHH İnsani Yardım Vakfı: http://www.ihh.org.tr

Deniz Feneri: http://www.denizfeneri.org.tr

Türkiye Kızılay Derneği: http://www.kizilay.org.tr/


Not : Jewel'in "Hands" sarkisini dinlemek isterseniz, videosunu buradan bulabilirsiniz.

If I could tell the world just one thing
It would be that we're all OK
and not to worry 'cause worry is wasteful
and useless in times like these
I won't be made useless
I won't be idle with despair
I will gather myself around my faith
For light does the darkness most fear

No comments:

Post a Comment