8/10/2007

THE MEDlTERRANEAN IS IN HARMONY WlTH YOU - AKDENİZ YARAŞIYOR SANA




THE MEDlTERRANEAN IS IN HARMONY WlTH YOU



The Mediterranean is in harmony with you


The stars sweat and you are sweating too


The same wet sparkle is on your nostrils


The noise of the motor boats does not stop


The dogs bark in the distance


A moment ago a child cried


A sheet is being shaken out from Fatma's window


Ali Dumdum is swearing for hours on end


The fishermen beat the sea


These sounds are like the earth swelling the silence


It is the silence garrulous of your geraniums



We lay on the veranda last night


the offshore summer breeze above us


My hands still smell of thyme


It was as though I didn't sleep with you


but was wandering the mountains



I learned from you how to write of the sea


The blue pencil is always in my hand


Like a fishing boat goes out on a trip


my teacher wife goes to school


I open out behind her


tracing a north wind in my exercise book


There is an island that is just shearwaters


it turns and turns in my head


The days I've lived with you


became a silver circle


when your sun touched my life



I found at last that smugglers' cave


as you dazzled my eyes open


Death is perhaps like washing


in those dark waters stolen from you,


greener than seaweed when still,


but blue after blue soaring with every fathom


I thought my losses, my débris, my alcoholic works


all belonged to this flat world


How was I to know I was on the peak of my happiness


I understood when I went out with you


You know those ancient Greek horses


with their curly manes


the trees with their projections are like them


when the day turns to evening


The Balan Peaks march


companies of souls march


towards the wholeness of beauty


My woman


you are in harmony with the Mediterranean


Can Yucel


Translated by Richard McKane and Feyyaz Kayacan Fergar






AKDENİZ YARAŞIYOR SANA



Akdeniz yaraşıyor sana


Yıldızlar terler ya sen de terliyorsun


Aynı ıslak pırıltı burun kanatlarında


Hiç dinmiyor motorların gürültüsü


Köpekler havlıyor uzaktan


Demin bir çocuk ağladı


Fatmanım cumbadan çarşaf silkiyor yine


Ali Dumdum anasına sövüyor saatlerdir


Denizi tokmaklıyor balıkçılar


Bu sesler işte sessizliğini büyüten toprak


O senin sardunyalar gibi konuşkan sessizliğini


Hayatta yattık dün gece


Üstümüzde meltem


Kekik kokuyor ellerim hâlâ


Seninle yatmadım sanki


Dağları dolaştım


Ben senden öğrendim deniz yazmayı


Elimden düşmüyor mavi kalem


Bir tirandil çıkar gibi sefere


Okula gidiyor öğretmenim


Ben de ardından açılıyorum


Bir poyraz çizip deftere


Bir ada var sırf ebabil


Dönüyor dönüyor başımda


Senle yaşadığım günler


Gümüş bir çevre oldu ömrüm


Değişince güneşine


Neden sonra buldum o kaçakçı mağrasını


Gözlerim kamaşınca senden


Ölüm belki sularından kaçırdığım


O loş suda yıkanmaktır


Durdukça yosundan yeşil


Kulaç attıkça mavi


Ben düzde sanırdım yıkıntım


Örenim alkolik âsarım


Mutun doruğundaymışım meğer


Senle çıkınca anladım


Eski Yunan atları var hani


Yeleleri büklümlü


Gün inerken de öyle


Ağaçtan iz düşümleriyle


Yürüyor Balan Tepeleri


Yürüyor bölük bölük can


Toplu bir güzelliğe doğru


Kadınım


Yaraşıyorsun sen Akdenize



Can Yücel


10 comments:

  1. merhaba New York Muhtari,

    iade-i ziyaret yapiyorum :) iyi ki de yapmisim. icimi isitti can yucel.

    sevgiler

    ReplyDelete
  2. NE KADAR İÇTENDİR CAN BABANIN ŞİİRLERİ...

    ReplyDelete
  3. Anonymous8/13/2007

    Muhtarcıgımmm, ben şimdi maviden dönmüşken kalbim oralarda kalmışken sen birde Can Yücel'den Akdeniz diyorsun ahh ahh:)

    fotoğraflar harika farklı ve güzel bir bakış açısı olmuş tebrikler;)

    ReplyDelete
  4. Çok nefis bir şiir. Zaten aklım hep Akdeniz ve Ege de yaşama hayalleri kurduğundan bu şiir de iyice körüklerdi bu isteğimi. Çok etkilendim okurken. Teşekkürler... Öpüyorum :))

    ReplyDelete
  5. Hosgeldin Muzi, bakalim kim kimin bagimlisi olacak.. su sinavlarim bir gecse, hasretle sevdigim sitelere bakmak istiyorum..

    ReplyDelete
  6. Sebnem, bu aralar Can baba bana hayat veriyor, okudukca daha bir keyif aliyorum sanki... satir aralarinda yeni anlamlar bulmak cok hosuma gidiyor..

    ReplyDelete
  7. Zynepppppp canim ya nasilsin? keyfin , sagligin nasil? Sessizligine alismamisim.. umarim iyi hissediyorsundur.

    Fotograflarina begendigine sevindim.

    ReplyDelete
  8. hande, ayni hayali paylasiyoruz demek ki... New York'un yogunlugundan sonra ben de ileride sakin bir hayat surmek istiyorum, Datca'ya hic gitmedim ama bu aralar surekli resimlerini goruyorum... Insallah bir gun dileklerimiz gercek olur.

    ben de optum, hem seni, hem bebegini

    ReplyDelete
  9. Anonymous8/16/2007

    Can Baba'ya,Datça'ya ve onu yad edenlere selam olsun!yüzü günabakanlar gibi ışığa dönük olanlara selam olsun!Ne güzeldir şimdi Datça...Bu kadar mı şirin bu kadar mı duru olur bir yer.Gidin derim ben size gidin.Can Baba'dan, eh biraz da benden kendinize şarap söyleyin.Hüzün orda nasıl güzeldir geceleri şimdi.
    Kardelen

    ReplyDelete
  10. Kardelen gitmeyi o kadar cok istiyorum ki ama kismet belki okul bitince atlar ucaga soylerim sarabi senin dedigin gibi...

    Selamlar

    ReplyDelete