8/07/2007

POEM X - BAHARLA ÖLÜM KONUŞMALARI



POEM X

Those cavalry lights riding by the chestnuts

woke the honeysuckle up so very early

and they will freeze forever!

And the olives with old Greek lace

Blowing wind!

Blowing wind!

Whoever saw such a rose-eating rooster

Its voice with the scent of dawn...

It’s as if a wine bottle filled up in prison

is rolling down the hill

Other roosters also rise

with their ladder-embroidered crests

And when the babies’ dreams

dangle down the balconies

like a relay race with red flags

The roosters re-discover the sea

Thieves!

Thieves!

And the sea

with the marine shadows of Turgut Reis

Is offended by all these lines

And its face turns first red

then purple

Blowing wind!

Blowing wind!

This morning

is a flight

from a vendetta a child

Way before dawn

Will be shot by the bullets of the sun

And when the evening arrives on the pine trees

and darkness falls

Upon the hills

Upon the hills

So beautiful is the blowing wind

Blowing wind!

Blowing wind!

This morning

and this spring

is a flight

A wick running for the gunpowder

Whiff

Whiff

So beautiful is the blowing wind!

Blowing wind!

Blowing wind!

So beautiful

So very beautiful

Even when it blows not

Even when it blows not

Beautiful

Translated by Sehnaz Tahir



BAHARLA ÖLÜM KONUŞMALARI

Atkestanelerini geçen süvari ışıklar

Er-erken kaldırmış hanımellerini

tühallah üşüyecekler!

Ve zeytinler eski rum tenteneleriyle

Esen yel!

Esen yel!

Kim gördü böyle gül yiyen horoz

Tanyeri kokuyor sesi...

Yuvarlandıkça sanki bayırdan aşağı

hapiste dolmuş bir şarap şişesi

Öbür horozlar da ayaklanıyor

merdiven nakışlı ibikleriyle

Ve balkonlardan sarkarken

düşleri bebelerin

bir albayrak yarışı gibi

Horozlar nev-icad ediyorlar denizi

Hırsızlar!

Hırsızlar!

Ve deniz

levent gölgeleriyle Turgut Reisin

Bütün bu dizelerden alınıyor

Bir ala

bir mora kesiyor yüzü

Esen yel!

Esen yel!

Bu sabah

bir firardır

kan-dâvasından bir çocuk

Kuşluk vaktine kalmadan önce

Güneşin kurşunlarıyla vurularak

Ve akşamladı mıydı çamlar

ve karardı mıydı

Tepelerde

Tepelerde

Öyle güzel ki esen yel

Esen yel!

Esen yel!

Bu sabah

ve bu bahar

bir firardır

Baruta koşan bir fitil

ifil

ifil

Öyle güzel ki esen yel!

Esen yel!

Esen yel?

Öyle güzel

Öyle güzel ki

Esmese de

Esmese de

Güzel

Can Yücel
PS;
* Fotograflarin tumu New York'un en guzel teras kati bari "230 5th Aveune" da cekilmistir. New York'ta gidilecek yerlerin basina ekleyin.
* The photos are taken in the best rooftop bar in New York City; 230 5th Avenue. Please make sure to add it to the places to see in New York City.
For more info , please click here

230 Fifth Ave., 20th fl, New York, NY 10001 at 27th St. 212-725-4300

5 comments:

  1. Resimlere de şiire de bayıldım Dido cuğum. Hepsi harika. Öpüyorum...

    ReplyDelete
  2. Catida olmaniza ragmen mi hala yüksekte etraftaki binalar!
    Can.. Allah rahmet eylesin yine. Bu yaz onun oradaydim...
    Siir nasil da durduruyor..

    ReplyDelete
  3. Hande begendigine sevindim..

    B5 bu bina oyle cok yuksek degil, 20 katli,digerlerinin yaninda devede kulak yani... benim ofisim bile 54. katta :-))manzara resmen milyon dolarlik.. Central Park adeta avuclarimin icinde...

    Can Baba mukemmel degil mi, bir suru siirini toparladim, iki dilde yayinlamak icin sabirsizlaniyorum...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Sevgili Muhtar;
    Hastalanmana çok üzüldüm..Özellikle de tatiline hastalığının denk gelmesi üzücü..Umarım şimdi çok daha iyiysindir.

    Senin yorumların çok önemli..Yazılarımı okuman ve objektif eleştirilerin..Düşünmen..Sana verdiğim cevabımı sildim..begenmedim..Senin yorumuna cevap verecek özellikte degildi..Kendimi ön plana çıkardığımı düşündüm belki de..Benim istediğim elbette bu değil..sade bi şekilde cevap veremedim..kişiselleşti istemeden..Siteme tektük bişeyler yazarsam veya hiç bir şey yazmassam kızma lütfen....

    Kameranın yansıttıkları ne kadar doğru bilemiyorum..Ama bir yandan haklısın da..Tek başıma uzaklarda yaşıyorum..Ve beş yılı aşkın bir süredir sürekli bir göç halindeyim..Ama Endişelenecek bir durumda da değilim..Öyle birşeyler karalıyorum işte kendimce..

    Keyili guzel bir hsonu daha gecirmen dilegi ile,

    Sevgi ile kal..

    ReplyDelete