2/18/2008

Beautiful Sky

Sometimes I just keep looking at the sky which always calms me down, gives me hope & joy. Hope you like these mosaics which I created using some of my favorite sky photos.
Enjoy the view of the sky.

Bazen gokyuzune bakmak hem umut, hem sevinc verir, hem de beni rahatlatir. Daha once cektigim gokyuzu fotograflarimdan olusturdugum bu kolajlari umarim begenirsiniz.
Keyifli seyirler.

New York Muhtari



I AM A POET, MY THOUGHTS ARE FREE

I expect no gifts from any, nor beg for wing or feather

In my own sky, in my own heavens, on my own I soar

To bow beneath slavery's collar weighs heavy on my neck

I am a poet, my thoughts are free, wisdom free, conscience free

Translated by Walter G. Andrews


Kimseden ümid-i feyz etmem, dilenmem perr ü bâl,
Kendi cevvim, kendi eflakimde,kendim tariim.
İnhina, tavk-ı esaretten girândır boynuma,
Fikri hür, irfanı hür, vicdanı hür bir şairim

Tevfik Fikret




2 comments:

  1. En sevdiğim gökyüzü hali, ilk kolajdaki hafif köpük bulutlu, mavi, parlak olanı.
    Aslında günbatımlarındaki renkli bulutlar da güzel olur, onları unutmayayım.
    :))

    ReplyDelete
  2. Merhaba Ekmekcikiz,

    Ben hepsini cok seviyorum.. yeterki gorecek gozum, takdir edecek kalbim, beni ayakta tutacak sagligim olsun..

    ReplyDelete